Gevinster og forandringer

Løber gevinsterne løber ud i sandet, eller bliver nye kompetencer, processer og vaner en del af den nye dagligdag?

forandringer

For at sikre de forventede gevinster skal succeskriterierne være klare, og der skal skabes en indsigt og accept af de reelle forandringer, der skal skabes. Vejen fra leverancer til de strategiske mål må ikke være en backbox for dem, der skal bidrage undervejs.

Forandringer skabes gennem nye kompetencer, der muliggør nye vaner, der kan skabe nye synlige effekter på organisationen og kunderne. For at lykkedes med det skal de logiske sammenhænge ikke bare være klare. De mennesker, hvis arbejde bliver påvirket, og som dermed er afgørende for projektet succes, skal bidrage med jeres viden, bekymringer og ideer.

Ledelsesopgaven er jeres! Men vi hjælper jer med at bruge nogle af de Best Practice værktøjer og processer indenfor bl.a. Benefit Managment og Change Management, ligesom vi deler vores erfaringer med jer. Her er nogle eksempler på, hvordan vi kan hjælpe:

  • Etablering af benefitmap/impact design gennem facilitering
  • Anbefalinger til succeskriterier
  • Etablering af Business Case
  • Analyse af forandringsopgaven og anbefalinger til handlinger, forankring etc
  • Løbende pulstjek på værdien og forandringsbarometeret
  • Løbende rådgivning af styregruppen
  • Coaching af projektledelsen

 

Hør mere om, hvordan der skabes Impact og en reel projektsucces

Forskellige projekter og programmer kræver forskellige fokus, tilgange og metoder

skak

70% of complex, large-scale change programs don’t reach their stated goals

- McKinsey